معرفی وری پری رنگ سال 2022

وری پری رنگ سال 2022 رزامیس

معرفی وری پری رنگ سال 2022

پنتون چیست؟

پنتون یا پانتون (Pantone) نام شرکتی است که منبع معتبر و مشهور جهانی در زمینه رنگ است. بیش از ۴۰ سال است که پنتون با محصولات، خدمات و تکنولوژی خود، الهام بخش متخصصین طراحی در شناسایی رنگ‌ها و ایجاد خلاقیت است. و از ۲۰۰۰ به عنوان تعیین‌کننده غیررسمی رنگ سال، شهرت جهانی دارد. معرفی وری پری رنگ سال 2022

Very-peri

برای بازدید از بیکینی های رزامیس اینجا کلیک کنید!!!

وری پری (Very Peri) رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون

این شرکت آمریکایی فعال در حوزه رنگ، هر ساله رنگی را معرفی می کند که معتقد است در سال پیش رو به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما امسال اولین باری است که موسسه پنتون یک رنگ جدید را برای رنگ سال خلق کرده است. موسسه پنتون در هنگام انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون، کاری را انجام داد که هرگز در 22 سال گذشته انجام نداده بود. و از زمانیکه برای اولین بار در سال 2000 از رنگ سال خود رونمایی کرد. زیرا پنتون امسال به جای انتخاب رنگ سال از میان مجموعه گسترده ای از رنگ های این شرکت، یک رنگ کاملاً جدید را خلق نمود.

این کار پنتون به منظور انعکاس دوران در حال تغییری که در آن زندگی می کنیم، صورت گرفته است. زیرا این دوران جدید ایجاب می کند که حتی سنت انتخاب رنگ نیز زیر پا گذاشته شود. نهایتاً شرکت پنتون بعد از بررسی های فراوان، به رنگ جدیدی رسید که نماد این دنیای جدید و بی مانند در حال تغییر است. پنتون رنگ وری پری (Very Peri) را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ معرفی کرده که رنگی سرزنده از آبی ارغوانی با ته رنگ های قرمز بنفش انرژی بخش است.

رنگ سال

قبل از اینکه این رنگ به صورت رسمی اعلام شود. لی آیزمن (Lee Eiseman) و لوری پریسمن (Laurie Pressman) که به ترتیب در سمت های مدیر اجرایی و معاون موسسه رنگ پنتون فعالیت می کنند. در مورد معنای رنگ سال ۲۰۲۲ و فرآیند انتخاب آن صحبت های انجام داده اند. آنها در مورد روند رواج این رنگ توضیحاتی ارائه نموده، و راهکارهایی ساده برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی منازل بیان کرده اند.

برای بازدید از لباس های دخترانه رزامیس اینجا کلیک کنید!!!

کد رنگ سال 2022

با کد آبی بنفش (very peri) با کد PANTONE 3938-17 کد رنگ سال۲۰۲۲ است.

وری-پری

روند انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲

پنتون چند سال پیش کوشید تا حد امکان با انتخاب رنگ مناسب، از بار سنگین همه‌گیری کرونا کم کند. و با توجه به شرایط پیچیده دنیا دو رنگ خاکستری خنثی و زرد در خشان به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب شدند. مدیر اجرایی شرکت پنتون درباره این انتخاب گفت: همراهی پایا و جاودان دو رنگ زرد و طوسی نشان دهنده مثبت گرایی همراه با بردباری و ثبات است. اهل عمل و با ثبات اما در عین حال مثبت اندیش و دلگرم باشید. این ترکیب رنگ به ما امید و سرسختی را می‌آموزد. برای روح انسان ضروری است که حسی مشوق و متعالی در درون خود داشته باشد.

‎‌بعد از بیست و دو سال معرفی رنگ سال، پنتون برای اولین‌بار اقدام به ساخت یک رنگ جدید برای عرضه به بازار و معرفی رنگ سال کرد. هرچند که مشابه این رنگ  پیش تر وجود داشت.

بنفش آبی

دلیل انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲

این رنگ با ترکیب خاص خود، دنیای دیجیتال و جهان واقعی را با هم تلفیق کرده. از این نظر به آنچه ما طی این سال‌ها تجربه کرده‌ایم، نزدیکی زیادی دارد. استفاده از این رنگ در قالب دنیای دیجیتال هم بسیار کارآمد است. و باعث محبوبیت بیشتر آن خواهد شد. این رنگ حس زندگی مدرن را هم در ما به وجود می‌آورد و بین جهان واقعی و دنیای دیجیتال پل می‌زند.

در سال جدید مفاهیم و استانداردها در حال تغییر هستند و زندگی دیجیتالی و فیزیکی به روش‌های جدیدی در هم ادغام شده‌اند. در این دوره طراحی دیجیتال کمک می‌کند تا محدودیت‌های دنیای واقعی را گسترش داده شود و دری رو به دنیای مجازی پویا باز شود.

وب‌سایت پنتون اعلام کرد: طراحی دیجیتال با گشودن دنیای مجازی برای ما این امکان را می‌دهد که چشم‌انداز امکانات تغییر یافته را پذیرا شویم.

ویژگی‌های رنگ سال ۲۰۲۲

در عین این که به رنگ آبی نزدیکی زیادی دارد و طرفداران این رنگ را راضی می‌کند. در ترکیبات خود کمی رنگ قرمز هم دارد. شاید به‌ همین دلیل در کنار احساس آرامش، حس حرکت  را نیز القا می ‌کند و حس خلاقیت را برمی ‌انگیزد.

لوری پرسمن، معاون رنگ در مؤسسه پنتون می‌گوید: ساخت یک رنگ جدید بعد از مدت‌ها برای اولین‌بار در این شرکت اتفاق افتاده است. و این نیز نمادی از تغییراتی است که در سال آتی پیش روی ما قرار می‌گیرد. رنگ سال آینده منعکس کننده اتفاقاتی است که در فرهنگ جهانی می‌گذرد. و بیانگر سوالاتی است که مردم در تلاش برای دریافت پاسخ آنها هستند.

او افزود که PANTONE 3938-17 Very Peri با ترکیب طیف‌های آبی و بنفش-قرمز، شادابی و حضور پویا را نشان داده و بیان خلاقیت خود را تشویق می‌کند.

ست کردن رنگ سال ۲۰۲۲

از آنجا که رنگ سال ۲۰۲۲ جذاب و نو به‌شمار می‌آید، برای ست کردن هم چالش‌برانگیز است. شرکت پنتون برای آسان کردن کار، چهار پالت رنگی متعادل‌کننده برای این رنگ جدید ارائه کرده که استفاده از این رنگ‌های مکمل کمک می‌کند تا رنگ سال جلوه بهتری داشته باشد.

رنگ سال 2022 رزامیس

همکاری پنتون با مایکروسافت و بلاگ چین در رنگ سال ۲۰۲۲

در سال 2022 پنتون یک «ابزار طراحی» را برای کمک به طراحان در استفاده از این سایه رنگ و آشنایی با آن، تهیه کرده است. شرکت پنتون از طریق پلتفرم رنگ دیجیتال Pantone Connect چهار پالت رنگ را توسعه داده است. آنها را دسترس طراحان قرار داده تا از آنها الهام بگیرند.

در ضمن قرار است در قالب همکاری پنتون با مایکروسافت، رنگ Very Peri در برخی از محصولات این شرکت از جمله پس زمینه های سفارشی Teams، تصاویر پس زمینه ویندوز و تم جدید اج (Edge) ادغام شود. شاید این رنگ نشانگر جایی باشد که در آینده به دنبال گسترش آن خواهیم بود. از این رو پنتون با شبکه کارآمد بلاک چین Tezos به منظور «کاوش در دنیای رنگ ها» در فضای هنر دیجیتال همکاری کرده است.

لوری پریسمن معاون موسسه رنگ پنتون می گوید: «رنگ سال پنتون منعکس کننده چیزهایی است که در فرهنگ جهانی ما رخ می دهند. در واقع این رنگ تداعی بخش مواردی است که به مردم منتظر، حس امیدواری می بخشند». او می افزاید: «خلق یک رنگ برای اولین بار در تاریخ رنگ سال، پاسخی مستقیم به نوآوری و تحول جهانی است».

نوشتن دیدگاه
اسکرول به بالا