معرفی و شرح استایل مینیمال برای خانم ها

استایل مینیمال

استایل مینیمال چیست؟

در ساده ترین تعریف، مینیمالیسم یعنی در انتخا‌ب استایل از حداقل رنگ ها، کمترین پیچیدگی و از کمترین عوامل جلب توجه استفاده شود. در مقاله معرفی و شرح استایل مینیمال برای خانم ها ما به شما این نکات را آموزش خواهیم داد.

استایل مینیمال-رزامیس

استایل مینیمال ازچه زمانی ساخته شد؟

استایل مینیمال از حدود ۷۰ سال پیش شکل گرفت. در آن زمان مدهایی با شلوغی بیش از حد جلب توجه می کردند. و مردم استایل هایی را جدید می دانستند که پیچیدگی های بیشتری نسبت به مدل های قبل داشته باشند. در این دوره  طراحان سعی کردند تا یک استایل ایده آل را طراحی کنند تا همیشه زیبا باشد و هیچ وقت کهنه نشود.

ویژگی های سبک مینیمال

در این سبک، لباس شما زنانه و مردانه ندارد، بلکه کاربردی بودن لباس اهمیت دارد.

کسانی که از این استایل استفاده می کنند. زمان کوتاهی را برای آماده شدن خود صرف می کنند. زیرا در این سبک از حداقل اکسسوری ها استفاده می شود. و غالبا رنگ های خنثی مانند کرم، مشکی، سفید و خاکستری مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین  شما هر روز دنبال ست لباس های جدید نمی گردید.

در این سبک اضافات و آیتم های رنگارنگ حذف شده و به جای آن سادگی و یک دستی، استایل شما را فرا می گیرد.

اصول و قواعد اصلی سبک مینیمال

  • به کار نبردن تزیینات و اکسسوری های اغراق آمیز

در طراحی استایل مینیمال از لباس های ساده و با کیفیت استفاده می شود. و آیتم های پر زرق و برق مانند پارچه های تزیینی، مروارید ها، دکمه ها، گلدوزی ها و… در این لباس هیچ جایگاهی ندارند. بیشترین توجه در لباس های مینیمال برش های حرفه ای و کیفیت دوخت آن ها است. که خیلی بیشتر از جزئیات مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین اساتید طراحی مد باید به کارآموزان و هنرجویان خود آموزش دهند. که در طراحی مد و انتخاب استایل مینیمال از عناصر پر زرق و برق استفاده نکنند. مگر اینکه که با ظرافتی خاص و بسیار خلاقانه و به صورت محدود همراه باشد.

بنابراین اگر شما استایل مینیمال را برای خود انتخاب کرده‌اید، کم یا زیاد بودن تعداد لباس های تان اهمیتی ندارد. بلکه این کیفیت آن ها است که بسیار حائز اهمیت است. مثلا به جای اینکه شما چندین کیف یا کفش ارزان قیمت در کمد خود داشته باشید. باید‌ تعداد محدودی از کیف های با کیفیت و گران قیمت را جایگزین آن ها کنید. علاوه بر آن، تمام کفش های تخت، پاشنه بلند، کتانی، صندل و… برای استایل مینیمال زنانه مناسب هستند.

همچنین به یاد داشته باشید زیورآلات شما نباید زرق و برق زیادی داشته باشد. و باید به گونه ای باشد که در هنگام خوابیدن، ورزش کردن، شنا و حمام رفتن نیازی به در آوردن آن ها نداشته باشید.

شما می توانید جواهرات ساده در عین حال مخصوص خود را داشته باشید. مانند گوشواره های تک نگین، گردنبند طلای نازک با یک آویز کوچک و حلقه های ظریف.

فقط در انتخاب وسایلتان دقت کنید. تمام لباس ها و اکسسوری های مورد استفاده باید تا حد امکان ساده و شیک باشند. زیورآلات طلایی، نقره‌ای، مسی، سفید و مشکی و رنگ‌های خنثی بهترین گزینه‌اند.

  • استفاده از لباس های تک رنگ

اولین انتخاب برای افرادی که به سبک مینیمال لباس به تن می کنند رنگ سفید است. زیرا این رنگ جزو رنگ های لوکس حساب می شود.

اما استایل مینیمال، به معنی حذفِ همۀ رنگ ‌ها و اکتفا کردن به چند رنگ محدود نیست. بلکه می‌توان از رنگ‌های شاد در کنار رنگ های خنثی استفاده کرد. یا اگر از رنگ های روشن مانند قرمز، سبز، زرد و یا هر رنگ دلخواه دیگر در استایل خود استفاده کردید. حتما دقت کنید که از رنگ ها به صورت تک رنگ استفاده شود.

استایل مینیمال2-رزامیساستایل مینیمال3-رزامیس

تنها استثنا در لباس های چند رنگ الگوی راه راه است که می‌توان در این سبک مورد استفاده قرار داد.

همچنین هنرجویان طراحی لباس و مد باید دقت داشته باشند که به هیچ عنوان در حین طراحی بر روی لباس، طرح و بافت خاصی با رنگ های مختلف وجود نداشته باشد.

معرفی و شرح استایل مینیمال برای خانم ها

پوشیدن لباس های اندازه

قبل از هر چیزی اولین اصل برای داشتن یک تیپ شیک، اندازه بودن سایز لباس است. یعنی شما جدا از اینکه سبک مینیمال، ماکسیمال و یا کلاسیک و یا هر چیز دیگری را که انتخاب می کنید، اندازه بودن لباسی که می‌پوشید اهمیت بسیاری دارد. اگر آن ها را بلند، کوتاه و یا گشاد بگیرید، طوری که دیگر سایز شما نباشد. و به نحوی فیت تنتان نباشد در نتیجه ظاهر مناسبی هم برای شما نخواهد داشت.

استایل مینیمال4-رزامیس

پس قبل از هر چیزی در هنگام خرید، حتماً لباسی که انتخاب می کنید را بپوشید. تا دقیقا اندازه شما باشد. این کار هزینه و وقت زیادی از شما نمی گیرد و در عوض شما با امتحان کردن لباس ها دیگر دچار اشتباه در خریدتان نمی شوید. و خوش تیپ تر و آراسته تر در جمع حضور پیدا می کنید.

اهمیت نقطه کانونی در استایل مینیمال زنانه

اگر می خواهید به جذابیت استایل مینیمال خود اضافه کنید حتماً یک نقطه کنونی برای لباس خود در نظر بگیرید.

مثلاً یک تیشرت طرح دار با یک شلوار جین بپوشید. یا یک تاپ ساده را با یک دامن پلیسه ست کنید. همچنین ترکیب یک پیراهن ساده نیز با یک کت شیک در کنار هم بسیار زیبا خواهند بود.

استایل مینیمال5-رزامیس

آرایش صورت و مو به سبک استایل مینیمالیستی

مهم‌ترین مسئله در آرایش مو و صورت به سبک مینیمال، طبیعی بودن است. با طبیعی نگه‌داشتن صورت و ساده نگه‌داشتن مدل‌ موهای خود، اجازه دهید لباس‌های مینیمال شما بدرخشند.

موها همواره باید مرتب و صاف و براق باشند. برای مثال مدل موی دم اسبی مرتب انتخاب مناسبی برای استایل مینیمال است.

برای داشتن پوستی شاداب بهتر است از تونرها و سرم های صورت استفاده کنید. برای آرایش چشم و گونه ها از رنگ های خنثی استفاده کنید. برای رژ لب هم از یک برق لب یا رنگ های طبیعی و نود استفاده کنید.

جمع بندی

در آخر لازم به ذکر است که استایل مینیمال زنانه و مردانه یک استایل کاربردی است. استایل مینیمال علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه های شما، زیبایی و تفاوت را هم به شما هدیه می دهد.

همچنین لباس پوشیدن مناسب و سنجیده، نشانه ای از افکار، شخصیت و توجه شما به پیرامون خود است. هر استایلی را که انتخاب می کنید، باید با توجه به اصول و قواعد آن استایل باشد. این گونه هم تیپ مورد علاقه تان را به تن کرده اید و هم با انتخاب صحیح و اصولی، به چهارچوب آن استایل عمل کرده اید. امیدواریم در مقاله معرفی و شرح استایل مینیمال برای خانم ها توانسته باشیم اندکی شما را با این سبک از استایل آشنا نموده باشیم.

نوشتن دیدگاه
اسکرول به بالا