مانتو های تابستانه

مانتو تابستانی

مانتوهای تابستانه

در کشور ما مانتوی تابستانی، پر کاربرد ترین پوشش برای خانم ها هستند و انتخاب درست آنها می تواند در حفظ دمای مناسب بدن در روزهای گرم، موثر باشد.

در فصل تابستان بیش از فصل های دیگر باید حواستان به انتخاب هایتان باشد؛ گرما شوخی ندارد، میتواند یک روز عالی و پرکار شما را به راحتی خراب کند.

برای دیدن فروشگاه بیکینی رزامیس اینجا کلیک کنید!!!

از اینستاگرام رزامیس دیدن فرمایید!!!

انتخاب رنگ در تابستان

در فصل تابستان به علت گرم بودن هوا بهتر است از رنگ های روشن مثل:سفید،کرم،گلبهی و…استفاده کنیم تا کمترین میزان از نور و گرمای خورشید را به خود جذب کند. در کنار رنگ ها که میزان درجه حرارت بدن را تعیین میکنند.این موضوع تا حد زیادی به مدل مانتو ها هم بستگی دارد.

پارچه‌های ابر و بادی به دلیل بافت خاصشان، حالت سایه روشن دارند و بسیار خنک و سبک هستند. این پارچه‌ها می‌توانند انتخاب مناسبی برای انواع مدل مانتو تابستانی، شومیز و بلوز باشند.

نکته ی دیگری که در زمینه رنگ می توانید به آن توجه داشته باشید مانتوهای طرح دار است. مانتوهای با طرح گل نقطه ای، مثلا در قسمت پائین مانتو، یا قسمت های پهلو، یا پشت گردن جلوه ای بسیار ویژه در این فصل پیدا می کنند. بهتر است که در انتخاب رنگ، حتما به دیگر چیزهایی که قصد دارید به همراه مانتو بپوشید و اصطلاحا با آن ست کنید هم توجه داشته باشید.

تابستان فصل ضیافت رنگ ها و نور است .به همین دلیل به خوبی می توانید انواعی از رنگ ها را در انتخاب مانتو خود داشته باشید. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به طور کلی از رنگ های اصطلاحا جیغ مانند اجتناب دارید، پس بهتر است که به رنگ هایی نزدیک به سیاه مثل رنگ های خاکستری و طوسی فکر کنید.

رنگ نود و پاستلی یکی از مناسب ترین رنگ ها برای گرم ترین فصل سال است.

رنگ نود به ترکیب رنگ های سفید و قهوه ای گفته می شود که به رنگ پوست بدن نزدیک است.

اینجا می تونی اطلاعاتتو راجب مد و پوشاک به روز نگه داری!

اهمیت انتخاب مدل در تابستان

در فصل تابستان بهترین مدل مانتو، مانتو های بلند، گشاد ، نازک و روشن هستند.

اگر قد کوتاهی دارید، بهتر است دو طرف مانتوی شما در پهلوها ، چاک داشته باشند. مانتو های عبایی و آستین کیمونو، از دیگر مدل های مناسب این فصل هستند.

مانتوهای کیمونو یا آستین کیمونو هم در تنه و هم آستین به صورت آزاد و گشاد هستند که باعث خنک ماندن بدن شما در گرما می‌شود.

یک ترکیب ایده آل برای روزهای گرم تابستانی، پوشیدن مانتوی بلند ، آزاد ، جلو باز و بدون دکمه و خنک است.  

بهتر است قبل از خرید مانتو تابستانی حتما به فرم بدن و قدتان دقت کنید.

برای مثال کسانی که بالا تنه پری دارند بهتر است مانتوی یقه هفت بپوشند تا لاغرتر نشانشان دهد و کسانی که پایین تنه‌شان درشت است، بهتر است از مدل‌هایی با کمربند استفاده کنند که قسمت پایین لباس مثل یک دامن فون بایستد.

مانتو‌های بلند چین‌دار هم برای افراد لاغر اندام گزینه‌‌های بسیار خوبی هستند که برای مناسبت‌های رسمی هم مناسبند.بهتر است مدل مانتو تابستانی خود را از رنگ‌های خنک یا حتی تند و جذاب مثل آبی ملایم یا زرد تیره انتخاب کنید. مانتو‌های چین‌دار با شلوارهایی که از قسمت بالاتر آزاد هستند، استایل قشنگی ایجاد می‌کنند.

جنس مانتو در تابستان

اولین و مهمترین نکته ای که در هنگام خرید مانتوی تابستانی باید در نظر بگیرید، پارچه و جنس مانتو است.
پارچه های تابستانی چند مشخصه مهم دارند :

 نازک هستند
 الیاف پنبه ای و طبیعی دارند
 فاقد پلی استر هستند  یا درصد کمی از آن را دارند.

پارچه هایی مانند  وال و لینن محبوبترین پارچه های تابستان اند. این پارچه ها از درصد بالای پنبه تشکیل شده اند و سبک و نازک نیز هستند. با این اوصاف مانتو وال و لینن تمام پارامترهای یک پارچه تابستانی مناسب مانتو را دارند.

در اینجا به چند مدل از مانتو های تابستانی با جنس های مختلف میپردازیم:

لینن از الیاف کتان تولید می شود که از ساقه ی گیاه کتان به دست می آید . ریشه در واژه ی یونانی  ((لینون )) به معنای بذر کتان دارد. محصولات زیادی از پارچه لنین یا لینن در پیرامون ما وجود دارد: حوله ها، دستمال، ملحفه، و البته پوشاک.

الیاف لینن به خاطر منفذهایی که در ظاهربافت خود دارد به راحتی اجازه عبور هوا از خود را می دهد. به همین دلیل بسیار خنک و در نتیجه مناسب فصل تابستان است.

پس اگر میخواهید در فصل تابستان اذیت نشوید بهترین انتخاب برای شما مانتوهای آزاد با رنگ های شاد و روشن هستند.

برای خرید مانتوی تابستانی دنیایی از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد . هر کس بسته به سلیقه‌اش می‌تواند سراغ یک یا چند مدل برود؛ بعضی از مدل‌ها طرح‌دار هستند و بعضی‌ها ساده. قانون خوش‌پوشی به شما می‌گوید می‌توانید یک مانتوی ساده را با یک شال ساده بپوشید. اما نمی‌توانید یک شال طرح‌دار را با یک مانتوی طرح‌دار همراه کنید! به همین دلیل بهتر است حتما این قانون را مد نظر داشته باشید. این قانون یک استثنا هم دارد؛ آن هم وقتی است که برای مثال شالتان طرح‌دار باشد و مانتویی که می‌پوشید به طور کلی ساده باشد.اما تنها یک بخش آن مثل سرآستین‌ها به طرح شال شباهت داشته باشد.

مانتو ها نقش بسیار مهمی نسبت به سایر لباس ها در پوشاک خانم ها دارند.بنابراین باید توجه زیادی به این موضوع داشت.

از اینکه در این مقاله همراه ما بودین بسیار خرسندیم.

نوشتن دیدگاه
اسکرول به بالا