انواع پارچه مناسب مانتو های اداری

انواع مانتو اداری پوشاک رزامیس

انواع پارچه مناسب مانتو های اداری

امروزه انواع گوناگونی پارچه در بازار وجود دارد. همچنین بر اساس مواد اولیه، پارچه‌ها می‌توانند کیفیت‌های متفاوتی داشته باشند.
ما برای این که لباس مد نظر خود را با بهترین کیفیت ممکن تهیه کنیم، باید بدانیم چه جنس پارچه ای را برای کدام موقعیت نیاز داریم. بنابراین وقتی از این موضوع آگاهی داشته باشیم، راحت تر خرید می کنیم و وقت و انرژی خود را بیهوده تلف نخواهیم کرد.

برای شناخت انواع پارچه‌ ها لازم است بدانید که پارچه ها به طور کلی به دودسته اصلی تقسیم می‌شوند: پارچه‌های طبیعی و پارچه‌های مصنوعی. پارچه‌های طبیعی مانند پشم، پنبه، ابریشم و کتان به ترتیب از پوشش‌های حیوانی، غلاف‌های دانه گیاه پنبه، الیاف کرم ابریشم و کتان که از الیاف ساقه گیاه ساخته می‌شوند.

پارچه‌های مصنوعی مانند نایلون، اسپندکس، ریون، پلی‌استر و اکریلیک ساخته دست بشر هستند. این پارچه‌ها از جهات مختلف با هم تفاوت دارند.

از انواع این پارچه ها برای تمامی لباس ها ، عروسک ها، روکش های صندلی و …. استفاده می شود.

اما در این مقاله می خواهیم بدانیم از چه جنس پارچه ای برای لباس هایی که بیشتر پوشیده

می شوند، مانند مانتو های اداری که هر روز آن ها را تن می کنیم و نیاز به شست وشو مکرر دارند، استفاده کنیم ؟

فرم اداری چیست؟

مانتو اداری تن پوش زیبا و شیک بانوان شاغل در محل کار است، که الزامی است.

در بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ ایران، مانند سایر نقاط جهان معمولا یک تم خاص برای پوشش کارمندان وجود دارد و شرکت ها از یک طرح خاص با رنگ های سازمانی در لباس آقایان و بانوان استفاده می کنند، که به لباس فرم معروف است.

مدیران شرکت ها برای بالا بردن پرستیژ کاری خود و کارکنان و ایجاد روحیه تمایل به استفاده از مانتو فرم اداری دارند. حتی در برخی موارد خانم های خوش پوش در شرکت ها و کسب و کار های کوچک و یا حتی مجموعه هایی که رفت آمد مشتریان کمتر است نیز بدون اینکه اجبار یا برنامه مشخصی برای پوشیدن مانتو اداری وجود داشته باشد، خود صرفا جهت ارائه شخصیتی باکلاس تر و تاثیرگذاری بیشتر از مانتو با مدل فرم اداری استفاده می کنند.

افراد شاغل مخصوصا خانم ها اهمیت زیادی به خوش پوشی و آراستگی می دهند و در طراحی و دوخت انواع مانتو اداری خیلی سخت گیر هستند و به دنبال بهترین فرم های اداری هستند.

مانتو اداری رزامیس

انواع پارچه مناسب مانتو های اداری

درواقع شیک پوشی و خاص بودن در محیط کار همیشه با خرید مانتو فرم و مانتو اداری گران قیمت و یا رنگ و طرح های عجیب موثر نمی شود. بنابراین اگر تمایل دارید در محیط کار خود شیک و جذاب به نظر برسید گاهی با پوشیدن مانتو اداری و مانتو فرم ساده و مناسب با رعایت تمام اصول یک لباس کاری و اداری می توان به راحتی خاص بودن را تجربه کرد.

چند نکته برای انتخاب پارچه لباس اداری

برای انتخاب پارچه ی مانتو های اداری باید به چند نکته دقت کنیم.

  1. جنس پارچه به گونه ای باشد که در تن خوش فرم بایستد.
  2. به علت پوشیدن مکرر دوام بیشتری نسبت به پارچه های دیگر داشته باشد.
  3. چون زیبایی برای خانم ها اهمیت بسیاری دارد ، پارچه اداری نباید رنگ و پرز دهد.
  4. از الیاف نرم و سازگار با پوست برخوردار باشد.
  5. کشی بودن یا نبودن پارچه بسیار مهم است.
  6. پارچه را در نظر بگیرید. زبری یا لطافت
  7. همچنین نظر گرفتن ضخامت، چروک پذیری و نوع الیاف می تواند در انتخاب شما کمک شایانی باشد.

معیار ها در انتخاب انواع پارچه مناسب مانتو های اداری

گاهی ما برای خرید لباس هایمان یک سری معیار ها داریم، که می توانیم آن ها را تغییر دهیم، مثل رنگ، اما یک سری معیار های دیگر را مثل جنس مانتو نمی توان تغییر داد.

فرض کنید که به خرید مانتو می­‌روید و رنگ مورد نظر شما برای انتخاب مانتو آبی تیره است. اما زمانی‌که آیتم­‌ها را زیر و رو کردید، ناگهان یک مانتو با رنگ آبی روشن چشم شما را خواهد گرفت، که مزیت‌­های زیادی از جمله جنس پارچه باکیفیت و برش‌‌­های زیبا دارد. پس تصمیم می­‌گیرید که نظرتان درباره رنگ مانتو را تغییر دهید.

جنس پارچه مانتو مورد نظر، اولویت اصلی در خرید مانتو حساب می شود و ما نیز برای خرید مانتو باید اولویت ها را به درستی در نظر بگیریم تا نتیجه دلخواه خود را به دست آوریم.

جنس بعضی از پارچه ها طوری است که اصلا به درد دوخت مانتو نمی خورند. مثلا همه شما شاید مانتویی خریده باشید که اوایل از آن راضی باشید اما بعدا با گذشت زمان و هر بار که مانتو را  شستید مانتو کوتاه و تنگ می شد و یا حتی رنگ آن عوض می شد.

پارچه های مانتو مخصوصا مانتو اداری ویژگی های مخصوصی باید داشته باشند.

ویژگی هایی که در متن بالا به آن اشاره کردیم بخشی از مهم ترین ها در هنگام خرید است.

بسیاری از افراد از جنس و نوع پارچه هیچ آگاهی ندارند و سردرگم به دنبال خرید یک لباس با کیفیت می گردند که این کار مانند پیدا کردن کاه از دل یک کوه است.

انواع پارچه مناسب مانتو های اداری

پارچه مانتو اداری رزامیس

نخی:

لباسهای پنبه‌ای در ایران نخی نام دارند. نخ پنبه‌ای از طریق بافندگی، به پارچه یا بافته های پنبه ای تبدیل می شود.

پارچه ویسکوز:

پارچه یا الیاف ویسکوز جذب رطوبت بالایی دارد که گاهی تا 50% بیشتر از پنبه خواهد بود. خاصیت ارتجاعی کمی به نسبت مدل های طبیعی خواهد داشت. به این شکل که تن خور خشک تری پیدا خواهد کرد و همین پایین بودن کشسان یا ارتجاع آن سبب می گردد تا به سادگی چروک شود. همچنین ظاهر درخشان و براقی به نسبت پارچه های پنبه ای دارند.

پارچه لنین:

لینن، پارچه‌ ای بسیار بادوام و پر استفاده است و در زمینه‌ های مختلف کاربرد دارد. از این پارچۀ طبیعی برای تولید انواع لباس زنانه و مردانه و انواع لوازم منزل، مانند رومیزی و روبالشی، و حتی تولید اسکناس استفاده می ‌شود. استفاده از الیافِ کتان برای تولید پارچه، به یک دهه و دو دهه و یک قرن و دو قرن محدود نمی ‌شود، بلکه به اندازۀ مومیایی‌ های مصر باستان قدمت دارد.

این پارچه، ابتدا در مصر و فقط به رنگ سفید تولید می ‌شد؛ اما رفته رفته، به دیگر کشورها نیز راه پیدا کرد و به رنگ‌ های مختلف درآمد.

از مزایای دیگر پارچه لنین میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طبیعی
  • با دوام و حفظ رنگ
  • خُنک
  • ضد حساسیت و ضد باکتریال

لاکرا یا الاستین:

اسپندکس، لاکرا یا الاستین یک پارچه‌ی مصنوعی است که به خاصیت کشسانی فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود که از پلاستیک طبیعی محکمتر و بادوام‌تر است. از این پارچه در مواردی استفاده می‌شود که کشسانی، به خصوص برای راحتی مد نظر است. مانند کاربرد آن در لباس‌های ورزشی

چرم:

چرم از دباغی پوست حیوانات مختلف مانند گاو، گوسفند، شترمرغ، کروکودیل، مار و حتی کوسه تهیه می شود.

چرم مصنوعی از یک لایه روکش به نام اسکین و یک لایه اسفنج از جنس پی وی سی است که بر روی پارچه پوشش داده می شود.

 

کتان:

پارچه ‌ای است که از الیاف ساقه‌ی کتان ساخته می‌شود. کتان گیاه علفی یکساله‌ و دارای برگ‌های سبز مات و ساقه‌ی متشکل از الیاف نرم و بلند است.

از این الیاف نخ کتانی هم به دست می‌آورند. پارچه ی کتان به عنوان پادشاه پارچه ها شناخته می‌شود. از کتان برای ساخت لباس و مبلمان منزل استفاده می‌شود.

رنگ مانتو اداری رزامیس

انواع پارچه مناسب مانتو های اداری

شما می توانید بعد از مشاهده انواع پارچه ها، جنس مانتو های اداری خود را طبق خواسته های مد نظرتان انتخاب کنید.

نوشتن دیدگاه
اسکرول به بالا